· 

Luisteren om te begrijpen

Wanneer je de juiste vragen stelt, krijg je de juiste antwoorden.

 

Je kan maar de juiste vragen stellen, wanneer je luistert om de andere te begrijpen!

 

Hou jezelf eens in het oog:

  • Hoe luister je?
  • Luister je en malen ondertussen allerlei gedachten, oordelen, oplossingen, ... door je hoofd?
  • Of luister je gefocust om te begrijpen wat de andere te zeggen heeft?

Als mens zitten we zodanig in elkaar dat er voortdurend gedachten opkomen. Het is op zich al een training om je gedachten telkens terug te brengen en te focussen.

 

Toch daag ik je uit om jezelf te observeren en te oefenen in het focussen!

 

Want pas wanneer je leert luisteren om te begrijpen, in plaats van te luisteren om te reageren, ontstaat er echt contact.

 

Hou me op de hoogt van je ervaringen.

  • Wanneer lukte het wel om te focussen?
  • Wanneer niet? Waarin zit hem het verschil?
  • Waar bots je nog tegenaan tijdens je gesprekken?

Succes!

Lieve Vander Linden

Rustbrenger


Over de auteur

Lieve Vander Linden van Uit Jezelf heeft 20 jaar onderwijservaring en is trainer, teamcoach,  Ontwikkelingsgerichte NLP-coach, perfectionismecoach en loopbaancoach. Ze werkt volgens het Ontwikkelingsgerichte gedachtegoed ontwikkeld door Rudy Vandamme. (Deep Evolvement ®, Het Vorkmodel ® en de Ontwikkelcirkel ®). 

 

Ze is een gedreven trainer en coach en haalt in korte tijd veel uit de mensen door haar krachtige reflectieve vragen. 

 

Blijf op de hoogte van de activiteiten, nieuwe blogs van Uit Jezelf en krijg tips i.v.m. communicatie en welbevinden. Schrijf je in op de nieuwsbrief en krijg er het gratis e-book Feedback geven met impact bij.