Workshops - Gevorderd

Slechtnieuwsgesprekken voeren

Slecht nieuws brengen is niet makkelijk, niet leuk en roept heel wat emoties op. Tijdens deze workshop leer je de mechanismen kennen die werkzaam zijn voor, tijdens en na het brengen van slecht nieuws. Je ontdekt de rol van je eigen overtuigingen en emoties. Je leert hoe een slechtnieuwsgesprek te kaderen en hoe duidelijk en to the point een boodschap over te brengen.

 

Motiverende gesprekken voeren

Iedereen weet dat gemotiveerde collega’s productiever zijn en meer verantwoordelijkheid opnemen dan gedemotiveerde mensen. Daarnaast beleven ze meer plezier aan hun werk en voelen ze zich beter in hun vel. Motivatie komt meestal van uit de mensen zelf. Soms hebben ze een schouderklopje nodig. Als dat niet het gewenste effect heeft, is het tijd voor een motiverend gesprek met je collega. Niet elk gesprek levert echter het gewenste resultaat op. Tijdens deze workshop ontdek je waarom. Je leert de principes en de verschillende stappen van een goed motiverend gesprek te voeren.

 

Coachende gesprekken voeren

Soms is het nodig om als leidinggevende coachende gesprekken te voeren. Ook al ben je geen coach, toch kan je het gesprek zodanig voeren dat je gesprekspartner nieuwe inzichten krijgt en hiermee aan de slag gaat.

 

Omgaan met weerstand. Omgaan met moeilijke klanten/collega's/leerlingen

Word je regelmatig geconfronteerd met weerstand van een collega, van een klant, van een leerling? Dan is deze workshop iets voor jou. Je vertrekt vanuit een concrete situatie die je zelf aanbrengt. Je ontdekt de achterliggende mechanismen die spelen en kijk wat het met je doet. Je krijgt tools aangereikt om vanUit Jezelf in je kracht te staan. Je evolueert naar een persoon die op een integere manier en vanuit mededogen omgaat met verbale agressie.