Workshops - Basis

Ik zie het zo! Over perceptie in communicatie

In een team heeft iedereen zijn eigen mening en visie. En dat botst wel eens. 

  • Ben je verbaasd over de kritiek die je krijgt?
  • Stuit je op weerstand wanneer je met goede bedoelingen iets duidelijk maakt?
  • Reageer je soms te impulsief?

Deze workshop vormt de basis om te ontdekken wat er speelt in communicatie. 

  

Goed contact, het begin van een goed gesprek

De eerste woorden die je zegt en hoe je ze zegt, bepalen de teneur van het gesprek. Wordt het een goed gesprek of een gesprek vol weerstand? Na deze workshop ben je in staat om je gesprek zodanig aan te vatten, dat de andere bereid is om met jou in gesprek te gaan. Goed contact als basis voor een gesprek waar alle partijen zich goed bij voelen, ook al hebben ze verschillende meningen.

  

Effectief feedback geven. Omgaan met de feedback die je krijgt

We zijn met zijn allen mondiger geworden en iedereen heeft wel een idee over hoe dit of dat aan te pakken. Daarnaast krijg je regelmatig professionele feedback. Of moet je zelf feedback geven. Feedback geven zodat de ontvanger er mee aan de slag gaat, is een kunst. Omgaan met de feedback die je krijgt, vraagt een zekere bereidheid om naar jezelf te kijken.

 

Voel je top, gebruik LSD!

Over luisteren, samenvatten en doorvragen

Tijdens deze workshop leer je op een constructieve manier gesprekken te voeren door te luisteren, samen te vatten en door te vragen. 

 

Perfectionisme: kenmerken, oorzaken, van last naar kracht

Heel wat mensen gaan ten onder aan extreem perfectionisme. Collega's raken burn-out en ook in het onderwijs gaan leerkrachten er aan onderdoor. Hoe ontstaat perfectionisme? Wat zijn de kenmerken? Hoe je perfectionisme ombuigen van last naar kracht? Je komt het allemaal te weten tijdens deze workshop.